Sleduj návody s komentářem. Upload obrázků Upload souborů War3Zone.eu Webmail Podpoř náš web a vyber si výhodu




Sponzor VPS:






      

Serialbook - upozornění na nové epizody oblíbených seriálů

Tvorba webu Jazyk C++ Návody

Moderátor: Web poradce

Základy C++ (Konstanty) Kapitola 3

Příspěvekod  Nitram » čtv 20. kvě 2010 23:04:33

Konstanty jsou výrazy s pevnou hodnotu.

Literály

Literály jsou nejzřetelnějším druh konstant. Jsou zvyklé na expres konkrétní hodnoty do zdrojového kódu programu. Jsme již používali tyto dříve dát konkrétní hodnoty proměnných nebo vyjádřit zpráv jsme chtěli naše programy pro tisk, pro příklad, když jsme napsali:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


5 V této části kódu byla doslova konstantní.

Doslovný konstanty lze rozdělit do Celočíselné Číslovky, floating-point číslic, znaků, smyčce a logické hodnoty.

Celočíselné Číslovky

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Oni jsou numerické konstanty, které identifikují číslo desetinné hodnoty. Všimněte si, že vyjádřit číselné konstanty nemáme psát uvozovky ( " ), ani žádný zvláštní charakter. Není pochyb o tom, že je konstantní: kdykoli se nám napsat 1776 v programu, budeme se s odkazem na hodnotu 1776.

Kromě desetinná čísla (ty, které každý z nás se používají pro každodenní používání), C + + umožňuje použít jako doslovný konstant osmičkové číslo (základ 8) a hexadecimální čísla (základ 16). Pokud chceme vyjádřit osmičkové číslo musíme mu předcházejí s 0 (nula znaků). A za účelem vyjádření hexadecimální číslo musíme předcházet jí znaky 0x (nula, x). Například, následující doslovný konstanty jsou ekvivalentní ke každému jiný:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Všechny tyto představují stejný počet: 75 (sedmdesát pět) vyjádřená jako základ-10 číselná, osmičkové číslice a hexadecimální číslice, resp.

Doslovný konstanty, jako jsou proměnné, jsou považována za specifický typ dat. Ve výchozím nastavení, celočíselné literály jsou typu int. Nicméně, my můžeme přinutit, aby buď nepodepsané přidáte U znaku, nebo dlouhé přidáte /:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


V obou případech může být specifikována přípona buď horní nebo malá písmena.

Čísla s pohyblivou řádovou čárkou

Vyjadřují čísla desetinná místa a / nebo exponenty. Mohou obsahovat buď desetinnou čárku, e znak (vyjadřuje, že "deset na" výšku X., kde X je celé číslo, které následuje po e znak), nebo oba desetinnou čárku a e charakteru:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Jsou to čtyři platné číslice s desetinných míst, vyjádřené v C + +. První číslo je PI, druhá je počet Avogadro, třetí je elektrický náboj elektronu (velmi malý počet)-všichni aproximovat-a poslední je číslo tři, vyjádřeno jako plovoucí-bod numerické doslovný.

Výchozí typ s pohyblivou řádovou čárkou literály je dvojí. Máte-li explicitně chtějí vyjádřit float nebo dlouhým dvojitým numerický doslovný, můžete použít f nebo l přípony pořadí:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Některou z dopisů, které mohou být součástí floating-point numerické konstanty ( e , f , l ) může být napsán buď nižší nebo velká písmena bez rozdílu v jejich významy.

Charakter a řetězcové literály

Existují i jiné-numerické konstanty, jako jsou:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


První dva výrazy představují jeden znak konstanty, a následující dva zastupují řetězcové literály skládá z několika postav. Všimněte si, že představovat jeden znak přikládáme je mezi apostrofy ( ' ) a vyjádřit řetězec (který obecně sestává z více než jednoho znaku), přikládáme ji mezi dvojité uvozovky ( " ).

Při psaní i jednotlivý znak a řetězcové literály, je nutné dát uvozovky kolem nich, aby se odlišily od případné proměnné identifikátorů, nebo se vyhrazena klíčová slova. Všimněte si rozdílu mezi těmito dvěma výrazy:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


x pouze odkazuje na proměnnou, jejíž identifikátor je x , zatímco 'x' vložené do jednoduchých uvozovek), by (viz znak konstanta 'x'.

Charakter a řetězcové literály mají určité zvláštnosti, jako je útěk kódy. Jedná se o speciální znaky, které jsou těžké nebo nemožné vyjádřit jinak ve zdrojovém kódu programu, jako nový řádek ( \n ), nebo kartu ( \t ). Všechny z nich jsou předchází zpětné lomítko ( \ ). Tady máte seznam některých z těchto úniku kódy:

Obrázek


Například:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Navíc je možné vyjádřit jakýkoli znak jeho číselným kódem ASCII tím, že píše znak zpětného lomítka ( \ ) následované kódem ASCII vyjádřené jako osmičkové (base-8) nebo hexadecimální (base-16) číslo. V prvním případě (osmičkový) číslic, musí následovat bezprostředně po zpětné lomítko (například \23 nebo \40 ), v druhém případě (hexadecimální), x znak musí být v písemné formě před číslicemi sami (například \x20 nebo \x4A ).

Řetězcové literály se může rozšířit na více než jeden řádek kódu tím, že zpětné lomítko znak ( \ ) na konci každého nedokončené linky.

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Můžete také spojovat několik řetězcové konstanty je dělí jedna nebo několik prázdných prostorách, tabulátory, konce řádků nebo jiným platným prázdný znak:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


A konečně, chceme-li řetězec doslovný, které budou výslovně z široké znaky (wchar_t typ), namísto úzké znaků (char type), můžeme předcházet konstantní s L prefix:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Široké znaky jsou používány hlavně reprezentovat non-anglické nebo exotických znakových sad.

Boolean literály

Existují pouze dvě platná booleovské hodnoty: true a false. Ty mohou být vyjádřeny v C + + jako hodnot typu bool pomocí booleovské literály true a false .

Definované konstanty (# define)

Můžete si definovat vlastní názvy konstant, které používáte velmi často, aniž by musely sáhnout k memory-náročné proměnných, jednoduše pomocí #define preprocesoru směrnice. Jeho formát je:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Například:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


To definuje dva nové konstanty: PI a NEWLINE. Jakmile jsou definovány, můžete je použít ve zbytku kódu, jako kdyby byly jakékoli jiné pravidelné konstantní, například:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Ve skutečnosti jediná věc, která kompilátor preprocesoru dělá, když narazí na #define směrnic je doslova nahradit každý výskyt jejich identifikátoru (v předchozím příkladu, tito byli PI a řádek) pomocí kódu, které byly definovány ( 3.14159 a '\n' v uvedeném pořadí).

#define směrnice není C + + prohlášení, ale směrnice pro preprocesor, proto předpokládá, že celý řádek jako směrnice, a nevyžaduje středník ( ; ), na jeho konci. Pokud přidáte znak středník ( ; ) na konci, bude rovněž připojí v všechny výskyty identifikátoru v textu programu, preprocesor nahradí.

Deklarovaná konstanty (const)

S const prefix můžete prohlásit konstanty se specifickým typem stejným způsobem, jako byste si s proměnnou:

Kód: Vybrat vše
Pokud chceš vidět odkazy, tak se přihlaš (popř. zaregistruj)!


Zde pathwidth a tabulator jsou dvě zadané konstanty. Zachází se s nimi stejně jako normální proměnné, kromě toho, že jejich hodnoty nelze měnit po jejich definici.

__________________________________
Konec... další kapitolu sem přidám později přeji uspešné zkoušení... :-)

Skype: nitram09
Pracuji jako vývojář v oblasti tvorba webu a mobilních aplikací. Rád vám poradím, ale zadarmo netvořím.
  Nitram
Podpora
Podpora
 
Příspěvky: 352
Registrován: pon 15. úno 2010 14:58:26
Bydliště: Kousek od Znojma
Podpora: 109 Kč

Re: Základy C++ (Konstanty) Kapitola 3

Příspěvekodklosel » sob 10. črc 2010 10:04:02

to je něco jako php ne ?

nes*r mě !!!!!!!!!!
klosel
Kamarád
Kamarád
Uživatelský avatar

 
Příspěvky: 76
Registrován: pát 15. led 2010 15:34:52
Podpora: Tento uživatel zatím nepodpořil naše fórum.

Re: Základy C++ (Konstanty) Kapitola 3

Příspěvekod  Nitram » čtv 15. črc 2010 7:20:18

klosel píše:to je něco jako php ne ?


tak trochu :-)
Le je tam toho podobneho s php strasne malo :-D

Skype: nitram09
Pracuji jako vývojář v oblasti tvorba webu a mobilních aplikací. Rád vám poradím, ale zadarmo netvořím.
  Nitram
Podpora
Podpora
 
Příspěvky: 352
Registrován: pon 15. úno 2010 14:58:26
Bydliště: Kousek od Znojma
Podpora: 109 Kč

Re: Základy C++ (Konstanty) Kapitola 3

Příspěvekodpehe1311 » ned 15. srp 2010 14:14:28

:D LoooL :D ode dneška jsem rád když zapnu comp :D

Naposledy upravil pehe1311 dne pon 14. kvě 2012 15:36:58, celkově upraveno 1
Obrázek
pehe1311
Návštěvník
Návštěvník
Uživatelský avatar

 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 21. kvě 2010 14:17:49
Bydliště: Ostrava
Podpora: Tento uživatel zatím nepodpořil naše fórum.

Re: Základy C++ (Konstanty) Kapitola 3

Příspěvekod  Nitram » úte 17. srp 2010 22:40:40

ne neni to pro vysokoslosky to je Programovaci jazyk C++ :D

Skype: nitram09
Pracuji jako vývojář v oblasti tvorba webu a mobilních aplikací. Rád vám poradím, ale zadarmo netvořím.
  Nitram
Podpora
Podpora
 
Příspěvky: 352
Registrován: pon 15. úno 2010 14:58:26
Bydliště: Kousek od Znojma
Podpora: 109 Kč


Zpět na Jazyk C++ Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace